Angielski dla malucha – jak powinny wyglądać zajęcia dla 3 i 4 latków?

Twoje dziecko ma już 3-4 lata i całkiem sprawnie posługuje się językiem polskim? Zastanawiasz się, czy warto już rozpocząć naukę języka angielskiego, ale obawiasz się, że skrócisz dziecku okres beztroskiej zabawy bez obowiązków? Nic bardziej mylnego. Przekonaj się, dlaczego warto zapisać swoją pociechę na lekcje angielskiego już od najmłodszych lat i dowiedz się jak prowadzone są tego rodzaju zajęcia dla maluchów.

Angielski dla 3 latków to przede wszystkim zabawa

Dzieci w wieku zaledwie trzech, czterech lat to prawdziwe wulkany energii – ciekawe świata i posiadające niespożyte pokłady energii. Ten wiek to doskonały czas na rozpoczęcie nauki języka angielskiego w grupie. Jeszcze lepiej, jeśli dziecko wcześniej pozna nieco słówek w warunkach domowych, lecz nie jest to konieczne. Warto pamiętać, że profesjonalne szkoły językowe dla dzieci dopasowują w pełni proces przyswajania wiedzy do możliwości maluchów, dlatego nie warto mieć wyrzutów sumienia, że posyłamy swoją pociechę do szkoły tak wcześnie. Angielski dla 3 latków w Early Stage jest prowadzony zupełnie inaczej, aniżeli ma to miejsce w szkołach publicznych. Dziecko nie spotka tutaj nudnych zajęć, struktur gramatycznych i żmudnych prac domowych. Nauka kilkulatków bazuje na kreatywności i zabawie, zaś długość i forma zajęć są w pełni odpowiadające zdolnościom koncentracyjnym dzieci w tym wieku. Dla małego dziecka pobyt w szkole językowej będzie prawdziwą frajdą pełną śmiechu i zabawy, a nie przykrym obowiązkiem.

Zabawa, nauka i zacieśnianie pierwszych więzi

Zapisanie dziecka na zajęcia językowe od najmłodszych lat zaprocentuje w przyszłości. Pociecha, która zrozumie, że nauka może być ciekawą zabawą, chętnie będzie przyswajać wiedzę w przyszłości samodzielne wykazując inicjatywę. Warto jednak pamiętać, że zajęcia języka angielskiego dla dzieci w tym wieku powinny być różnorodne i kolorowe, gdyż trzylatkom dość ciężko jest utrzymać koncentrację. Najlepiej, by lekcje z języka angielskiego dla kilkulatków pobudzały w miarę możliwości jednocześnie wszystkie zmysły. Dlatego też zajęcia plastyczne, śpiewy i tańce czy inne atrakcje poruszające emocje to nie tylko środowisko wspierające zdolności do nauki, ale również podwalina do zrównoważonego rozwoju dziecka jako członka swojej małej społeczności. Niewielkie, zaledwie kilkuosobowe grupy pozwolą dzieciom poznawać innych, zawiązywać pierwsze przyjaźnie i rozwijać kompetencje społeczne, takie jak umiejętność pracy zespołowej, szacunek dla innych i asertywność. Tego rodzaju podwaliny będą mieć kluczowe znaczenie w latach nastoletnich, jak również zaprocentują nawet w dorosłości.

W praktyce, zajęcia dla dzieci w wieku lat 3 i 4 wcale nie muszą być żmudne, trudne i wyczerpujące. Nauka poprzez zabawę, towarzystwo innych dzieci oraz rozwijanie kreatywności poprzez zajęcia artystyczne to nie tylko sposób na szybkie i efektywne wchłanianie nowej wiedzy, ale również na odkrywanie pasji dziecka i jego rozwój społeczny.